Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

Ο Δωδεκάλογος του Υπεύθυνου Πολίτη απέναντι στα Ζώα Συντροφιάς του Ε1 -2022

Σε συνέχεια του προγράμματος που ξεκίνησε από την 4η ενότητα με τίτλο "Οι φίλοι μας τα ζώα" και αφού μάθαμε για τα Δικαιώματα των Ζώων διαβάζοντας κάθε άρθρο της Διακήρυξης (1978) συντάξαμε τον δικό μας δωδεκάλογο:


Ο Δωδεκάλογος του Υπεύθυνου Πολίτη απέναντι στα Ζώα Συντροφιάς.


1. Πρώτα αποκτώ παιδεία και μετά σκύλο. (Βάσια)

 2. Σέβομαι τα ζώα όπως τους ανθρώπους. Είναι ψυχές του Θεού όπως όλοι. (Ραφαήλ)

 3. Όταν υιοθετώ ένα κουτάβι είμαι υπεύθυνος γι αυτό  για όλη μου τη ζωή. (Νίκος Τζ.) 3.1 Δεν το εγκαταλείπω όταν μεγαλώσει. (Νίκος Π.) Δεν υιοθετώ αν δεν έχω χώρο και χρόνο. (Δημήτρης)

4. ΔΕΝ διαχωρίζω τα ζώα σε ράτσες και είδη. Έχουν όλα τα ίδια δικαιώματα και ανάγκες. (Πασχαλία).

 5. Τα ζώα δεν είναι παιχνίδια. Χρειάζονται υπευθυνότητα και ασφάλεια. (Μάριος)

5.1 ΟΧΙ ζώα σε ταράτσες και μπαλκόνια. Φροντίζω για την ευζωία τους. (Σταύρος)

 6. Τα ζώα μου δίνουν όλη την αγάπη τους. Δίνω και εγώ τη δική μου.(Βασιλική)

 7. Γνωρίζω και διαδίδω ότι απαγορεύεται η κακοποίηση, το παστούρωμα και η βρώσιμη ή εισπνεόμενη φόλα. (Γιώργος)

 8. Στηρίζω τα καταστήματα που φροντίζουν τα αδέσποτα. (Αϊλήν) (Νερμάν)

 9. Φροντίζω την υγεία του ζώου μου, το εμβολιάζω το στειρώνω και τηρώ το βιβλιάριο υγείας.  (Ραφαηλία)

10. Αφήνω τις ζεστές μέρες λίγο νερό για τα αδέσποτα (Σάββας) ΑΝ τους αφήνω τροφή μαζεύω ΠΑΝΤΑ μετά τις συσκευασίες. (Χρήστος). 10.1 Μαζεύω πάντα τις ακαθαρσίες του σκύλου μου.(Λευτέρης)

11. Δεν διστάζω να καταγγείλω στην αστυνομία ή στη φιλοζωική οποιαδήποτε μορφή κακοποίησης αντιληφθώ. (Τατιάνα)

 12. Στηρίζω και βοηθάω τις φιλοζωικές δράσεις και τις εθελοντικές οργανώσεις (Σοφία) 12.1 Στηρίζω τις εικονικές υιοθεσίες αδέσποτων ζώων. (Ελείσα)(Τζεμίν) (Σεβιλέ).


                                                         Ε1 /2ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης

Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

ΙΣΤΟΡΙΑ κεφ 15. Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής

Τι γνωρίζουμε για το Μνημείο της Ορθοδοξίας που δεν παύει ποτέ να συναρπάζει με τη μεγαλοπρέπεια και την αγιοσύνη του;
Ποιος είναι ο αυτοκράτορας που το ζήτησε; 
Ποιοι είναι οι ταλαντούχοι και ευφυείς αρχιτέκτονες που άφησαν στην αιωνιότητα το έργο τους ατόφιο και συμβολικό; 
..και οι Θρύλοι; 
Που πήγαν τα ψάρια του Μπαλουκλί; 
Ποιος είναι τελικά ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς;  
Σε ποια κρύπτη έχει κρυφτεί ο τελευταίος παπάς περιμένοντας να ελευθερωθεί; 
Ποιες είναι αυτές οι ιστορίες που διασώθηκαν για αιώνες από στόμα σε στόμα;
'Ολα όσα είπαμε στο μάθημα της Ιστορίας, εκείνα αυτά κι άλλα πολλά, στοιχίζονται παρακάτω ανυπομονώντας να τα ανακαλύψει ο αναγνώστης μέσα από τα μάτια των μαθητών της τάξης μας ..

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021

Γλωσσα - Κεφ. 7 - Μουσική - Γιάννης Ρίτσος

Στο σημερινό μάθημα ακούσαμε τα τρία τραγούδια του βιβλίου με θέμα τα παιδιά. Το πρώτο από αυτά με τίτλο: "Αν όλα τα παιδιά της γης" είναι ένα πολύ γνωστό και αγαπητό τραγούδι σε στίχους του μεγάλου μας ποιητή Γιάννη Ρίτσου. Με αφορμή την προσωπικότητα του ποιητή οι μαθητές ερεύνησαν και συνέθεσαν τις παρακάτω παρουσιάσεις με θέμα τη ζωή και το έργο του:


Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2021

Γλώσσα Kεφ.4 --Τα δικαιώματα των ζώων. (Project)


Με τη φράση δικαιώματα των ζώων εννοούμε την ιδέα ότι μερικά ή όλα τα μη ανθρώπινα ζώα έχουν το δικαίωμα στη ζωή, όπως και σε άλλα βασικά δικαιώματα, όπως είναι η ελευθερία, η σύναψη οικογενειακών δεσμών, κ.α., προκειμένου να ικανοποιούν τα πιο βασικά τους συμφέροντα. Αυτό συνεπάγεται την απαγόρευση της χρήσης μη ανθρώπινων ζώων σε πειραματισμό, τσίρκο, κτηνοτροφία, καθώς και οποιαδήποτε άλλη χρήση προς όφελος του ανθρώπου. (wikipedia)
                         
 
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων εορτάστηκε πρώτη φορά το 1931 στη Φλωρεντία της Ιταλίας για τα υπό εξαφάνιση ζώα και σταδιακά απέκτησε καθολικό χαρακτήρα για όλα τα ζώα. Τα δικαιώματα των ζώων προσδιορίστηκαν στις 15 Οκτωβρίου 1978 ( Universal Declaration of Animals Rights) στο Παρίσι στην περίφημη διακήρυξη των δικαιωμάτων των ζώων. (Εlniplex)

Με αφορμή την 4η ενότητα στο μάθημα της Γλώσσας με τίτλο "Οι φίλοι μας τα ζώα"  αλλά και την σχέση μας με τον Πολιτιστικό Περιβαλλοντικό Ζωοφιλικό Σύλλογο -Αδέσποτοι Φίλοι Ξάνθης και τη δράση μας με τον Ρούλη, δεν θα μπορούσαμε για άλλη μια φορά να μην δώσουμε το δυναμικό μας παρόν. 
Αν θέλετε λοιπόν να μάθετε ποια είναι τα άρθρα της Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων δεν έχετε παρά να ρίξετε μια ματιά στις παρουσιάσεις μας. Κάθε μαθητής διάλεξε να μας παρουσιάσει 5 απο τα 14 άρθρα που έχει μάθει.
Κι αυτό, το ότι τα έχει μάθει, είναι ένα καλό βήμα για την ανθρωπότητα..  γιατί τα καλά βήματα αποκτούν πιο βαθύ αποτύπωμα στις μικρές ηλικίες..


Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2021

Γλώσσα- Κεφ. 7, ΜΟΥΣΙΚΗ - Γεώργιος Ιακωβίδης, ο ζωγράφος της παιδικής ηλικίας.

Ο Γεώργιος Ιακωβίδης, ο ζωγράφος που τα έργα του τα συναντάμε περισσότερο από οποιουδήποτε άλλου στα σχολικά εγχειρίδια, είναι το πρώτο μας θέμα για παρουσίαση στην Ε1 τάξη του '22. 

Οι μαθητές κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον μαγικό κόσμο των παρουσιάσεων με έναν υπέροχο Έλληνα ζωγράφο που λάτρευε να απεικονίζει την άνοιξη και τον χειμώνα της ανθρώπινης ζωής.

Στα περισσότερα έργα του απεικονίζονται σκηνές της καθημερινότητας των παιδιών κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, από τις οποίες αντλούμε πολλές πληροφορίες για την ζωή τους και το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο εκείνης της εποχής. 

Συχνά στους υπέροχους πίνακες του που αντανακλούν φως, συναντάμε μαζί με την άνθηση της παιδικής ηλικίας στα πρόσωπα των νηπίων και τις γερασμένες φιγούρες των παππούδων  και των γιαγιάδων που αναλάμβαναν την φύλαξη.. Η διαφορά ανάμεσα στις σκαμμένα από το γήρας μορφές και στα ανολοκλήρωτα ακόμα άγουρα χαρακτηριστικά των μικρών παιδιών, δείχνει την δύναμη πανδαμάτορος χρόνου και το μεγαλείο της ανθρώπινης φύσης.

 Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα δεν έχετε παρά να δείτε τις παρουσιάσεις που ακολουθούν.

(κείμενο από την δασκάλα της τάξης)



Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021

Ε1 - ΣΤ1 /2020 -2021

Μια ακόμα τάξη από 21 χαρούμενα πρόσωπα ξεκίνησε τον Σεπτέμβρη τ ο συναρπαστικό ταξίδι των μεγάλων τάξεων του δημοτικού σχολείου και θα δίνει κι αυτή με τη σειρά της το παρόν αφήνοντας το στίγμα της. 
Βέβαια και αυτή η τάξη όπως η τάξη του '20 θα έχει τα χαρακτηριστικά της πρωτόγνωρης κατάστασης που ζούμε. Της καραντίνας, του εγκλεισμού, του φόβου για το άγνωστο και της ανασφάλειας λόγω της Covid -19. 
Εμείς όμως εις πείσμα των καιρών θα συνεχίσουμε συνεπαρμένοι το ταξίδι μας στον κόσμο της γνώσης, της έρευνας, της ανακάλυψης και της καλλιέργειας όπως εμείς ξέρουμε μετατρέποντας κάθε εμπόδιο υπέρ μας για ένα καλύτερο αύριο!
Παιδιά...
 Βασιλικούλες, Νικολάκηδες, Τατιάνα, Πασχαλία. Σοφία, Ραφαηλία, Ελείσα, Νερμάν, Σεβιλέ, Αιλήν, Μάριε, Σταύρο, Λευτέρη, Δημήτρη, Χρήστο, Σάββα, Ραφαήλ, Τζεμίν, Γιώργο
ΚΑΛΩΣΗΡΘΑΤΕ στην Ε1 του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης!


 

statcounter

View My Stats